KÜTAHYA
SAĞLIK BİLİMLERİ ÜNİVERSİTESİ
2020 YILI
YAPI İŞLERİ VE TEKNİK DAİRE BAŞKANLIĞI
BİRİM FAALİYET RAPORU
İÇİNDEKİLER
ÜST YÖNETİCİ SUNUŞU……………………………………………………
I- GENEL BİLGİLER…………………………………………………………
- Misyon ve Vizyon……………………………………………………..
- Yetki, Görev ve Sorumluluklar………………………………………...
- İdareye İlişkin Bilgiler……………………………………………..…..
1- Fiziksel Yapı………………………………………….……………
2- Örgüt Yapısı……………………………………………….……….
3- Bilgi ve Teknolojik Kaynaklar …………………………………….
4- İnsan Kaynakları ………………………………………..………….
5- Yönetim ve İç Kontrol Sistemi …………………………………….
II- AMAÇ ve HEDEFLER …………………………………………………….
A- İdarenin Amaç ve Hedefleri ……………………..……………………
B- Temel Politikalar ve Öncelikler ……………………………………….
III- FAALİYETLERE İLİŞKİN BİLGİ VE DEĞERLENDİRMELER ………
A- Mali Bilgiler …………………………………………………………..
1- Bütçe Uygulama Sonuçları ………………………………………...
IV- KURUMSAL KABİLİYET ve KAPASİTENİN DEĞERLENDİRİLMESİ
A- Üstünlükler ………………………………………………………..
B- Zayıflıklar ………………...................................................................
V- ÖNERİ VE TEDBİRLER ………………………………………………..
SUNUŞ
Hızla gelişmekte ve büyümekte olan Üniversitemizin giderek artan açık ve kapalı fiziki alan gereksinimlerini zamanında ve doğru çözümler üreterek karşılamak, mevcut alanların bakım ve onarımlarını zamanında doğru olarak yapmak, konfor koşullarını güncellemek, kaliteden ödün vermeden maliyetleri düşürmek, teknolojisi yüksek çağdaş iç ve dış mekânlar oluşturmak Üniversitemizin hizmetine sunmak, asıl amacımızı oluşturmaktadır
Emre MORALIOĞLU
Daire Başkanı
I- GENEL BİLGİLER
Üniversitemiz, 2018 yılında 18.05.2018 tarihli ve 7141 sayılı Kanun ile Kütahya Sağlık Bilimleri Üniversitesi kurulmuş olup,
a) Kütahya Dumlupınar Üniversitesine bağlı iken bağlantısı değiştirilerek Rektörlüğe bağlanan Diş Hekimliği Fakültesi ile Tıp Fakültesinden, Kütahya Dumlupınar Üniversitesine bağlı Kütahya Sağlık Yüksekokulunun fakülteye dönüştürülmesi ve adı ile bağlantısının değiştirilmesi ile oluşturularak Rektörlüğe bağlanan Sağlık Bilimleri Fakültesinden, Rektörlüğe bağlı olarak yeni kurulan Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesinden,
b) Kütahya Dumlupınar Üniversitesine bağlı iken bağlantısı değiştirilerek Rektörlüğe bağlanan Gediz Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu ile Simav Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulundan, Rektörlüğe bağlı olarak yeni kurulan Meslek Yüksekokulu ile Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulundan, Tavşanlı Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulundan
c) Kütahya Dumlupınar Üniversitesine bağlı Sağlık Bilimleri Enstitüsünün adı ve bağlantısının değiştirilmesi ile oluşturularak Rektörlüğe bağlanan Lisansüstü Eğitim Enstitüsünden oluşmaktadır.
A. Misyon ve Vizyon
Misyon
Üniversitemizin ekonomik koşullarını göz önünde bulundurarak, Ülkemiz ve Şehrimizdeki gelişmeleri en verimli şekilde değerlendirip, Üniversitemizin üretkenliğini ve toplumsal hizmetlerini arttırarak sürdürmesini sağlayabilecek her türlü üst ve alt yapı, işlerinde hizmet vermek, gelecekte sağlıklı nesillerin oluşturulmasına yönelik; eğitim, öğretim, araştırma ve uygulamalarda sürekli iyileşme ve gelişmeyi sağlayacak çağdaş ve kaliteli fiziki mekânları, mevzuat hükümlerine uygun şekilde tesis etmek, planlı ve programlı bir şekilde işletmek, bakım onarımını yapmaktır.
Vizyon
Üniversitemizin ihtiyaçları ve misyonu doğrultusunda, tüm birimlerin ihtiyacı olan yapılaşmayı, altyapıyı, teknolojiyi, konforu, estetiği ve çevre düzenini sağlayarak, Üniversitemizi fiziki anlamda kültürel ve tarihi değerlere bağlı çağdaş, kaliteli model bir Üniversite haline getirmek, kaynaklarının etkin, verimli ve yerinde kullanılmasını sağlamak.
B. Yetki, Görev ve Sorumluluklar
Yapı İşleri ve Teknik Daire Başkanlığımızın görev alanları oldukça geniş bir yelpazede olup; Üniversitemiz için gerekli her türlü etüt, proje, yapı, alt yapı, çevre düzenlemesi, tesis, onarım, bakım, imalat, keşif, ihale ve denetleme işlerinde yoğun olarak hizmet veren Üniversitemiz adına teknik konularda ciddi sorumluluklar üstlenen Daire Başkanlığımız, yapmış olduğu stratejik plan doğrultusunda hedeflenen amaçları gerçekleştirebilmek için, takım çalışması bilincinde, paylaşımcı ve katılımcı bir yapı içerisinde görev yapmaktadır. Kaynakların etkin, verimli ve yerinde kullanılarak ihtiyaçların karşılanması için gerekli gayreti ve hassasiyeti göstermektedir. Mevcut personelimizle sorumlu olduğumuz alanlarda etkin hizmet anlayışı ile sorunlara olabildiğince çabuk çözüm bulmayı hedefliyoruz. Bu doğrultuda görev ve sorumluluklarımızı söyle sıralanabilir.
1-Daire Başkanlığımızın stratejik planlar doğrusunda yatırım programının hazırlanması
2- Bu program dâhilinde Üniversitemiz bina ve tesislerinin projelendirme çalışmalarını koordine etmek, projeleri hazırlamak, hazırlatmak ve uygulamak.
3- Hazırlanan projelerin ödenek dağılımına uygun olarak her türlü detay, malzeme seçimi, imalat analizi, şartname, metraj, yaklaşık maliyet vb. ihale öncesi dosyaların hazırlanmak.
4- İhale sürecini gerçekleştirmek.
5- İhale edilen işlerin teknik kontrollüğünü yapmak, hakedişlerini düzenlemek ve biten işlerin kabul işlemlerini yürütmek. Sözleşmenin imzalanmasından kabul işlemlerinin yapılmasına kadar geçen süreci yönetmek,
6- Mevcut binalarımızın bakım, onarım ve tadilat ihtiyaçlarını tespit etmek ve gerekli röleve çalışmalarını yaparak tadilat projelerini hazırlayarak ihtiyaçların giderilmesini sağlamak.
7- Üniversitemiz çevre düzenleme çalışmalarını projelendirmek ve yerleşke yerleşim planına göre uygulamalarını yapmak.
8- Üniversitemiz kamulaştırma ve harita çalışmalarını yürütmek, Üniversitemize ait arsa ve bina bilgilerini arşivlemek,
9- Üniversitemiz telefon santralinin, telefon tesisatlarının, elektrik ve jeneratörün, onarım ve işletmesini yapmak.
10- Üniversitemiz elektrik ve jeneratör işlerinin bakım, onarım ve işletmesini yapmak.
11- Isı santrallerimiz ile ilgili işleri yürütmek.
12- Çevre düzenleme, ağaçlandırma, çim ekme işleri, yeşil alanların sulama ve bakım işlerini yürütmek.
13- Görevlerinin yürütülmesi sırasında ilgili kurum ve kuruluşlarla koordineli çalışmak, gerekli tapu, çap, imar planı, ruhsat vb. işlemleri yürütmek.
C. İdareye İlişkin Bilgiler
1- Fiziksel Yapı
1.1. Personel Hizmet Alanları
|
Sayısı (Adet) |
Alanı (m2) |
Kullanan Sayısı |
Servis |
2 |
143 |
9 |
Çalışma Odası |
3 |
131 |
11 |
Toplam |
5 |
274 |
19 |
2- Örgüt Yapısı
Daire Başkanı |
|||
İdari ve Mali İşler Şube Müdürlüğü |
Plan, Proje ve Yapım İşleri Şube Müdürlüğü |
Bakım ve Onarım Şube Müdürlüğü |
Park ve Bahçeler Şube Müdürlüğü |
3- Bilgi ve Teknolojik Kaynaklar
3.1- Yazılımlar
YAZILIM ADI |
ADET |
KULLANIM AMACI |
Auto Cad |
1 |
Mimari Çizim yapmak |
Statik IDSv10 ve Mimari IDSv10 Modülü |
1 |
Statik ve Mimari Proje Hazırlama |
Yaklaşık Maliyet ve Hakkediş Modülü |
1 |
Yaklaşık Maliyet ve Hakediş Hazırlama |
Ned Cad |
1 |
Harita Çizimi yapmak |
3.2- Bilgisayarlar
Masa üstü bilgisayar Sayısı: 11 Adet
Taşınabilir bilgisayar Sayısı: 1 Adet
3.4- Diğer Bilgi ve Teknolojik Kaynaklar
Cinsi |
İdari Amaçlı (Adet) |
Eğitim Amaçlı (Adet) |
Araştırma Amaçlı (Adet) |
Projeksiyon |
1 |
|
|
Slayt makinesi |
|
|
|
Tepegöz |
|
|
|
Episkop |
|
|
|
Barkot Okuyucu |
|
|
|
Baskı makinesi |
|
|
|
Fotokopi makinesi |
2 |
|
|
Faks |
|
|
|
Fotoğraf makinesi |
|
|
|
Kameralar |
|
|
|
Televizyonlar |
|
|
|
Tarayıcılar |
2 |
|
|
Müzik Setleri |
|
|
|
Mikroskoplar |
|
|
|
DVD ler |
|
|
|
4- İnsan Kaynakları
Unvan |
Kadrolu |
Sözleşmeli |
Geçici Görevli |
Toplam |
Daire Başkanı |
1 |
|
|
1 |
Şube Müdürü |
|
|
|
|
Mühendis |
1 |
1 |
|
2 |
Mimar |
1 |
|
|
1 |
Tekniker |
|
2 |
|
2 |
Teknisyen |
3 |
1 |
2 |
6 |
Destek Personeli |
|
7 |
|
7 |
Toplam |
6 |
11 |
2 |
19 |
4.8- İdari Personelin Eğitim Durumu
|
|
İdari Personelin Eğitim Dur |
|
|
|
|
İlköğretim |
Lise |
Ön Lisans |
Lisans |
Y.L. ve Dokt. |
Kişi Sayısı |
0 |
8 |
4 |
6 |
1 |
Yüzde |
0 |
42 |
21 |
32 |
5 |
4.9- İdari Personelin Hizmet Süreleri
|
|
İdari Personelin Hizmet Süresi |
|
|
||
|
1 – 3 Yıl |
4 – 6 Yıl |
7 – 10 Yıl |
11 – 15 Yıl |
16 – 20 Yıl |
21 - Üzeri |
Kişi Sayısı |
11 |
0 |
4 |
0 |
2 |
2 |
Yüzde |
58 |
0 |
21 |
0 |
10,5 |
10,5 |
4.10- İdari Personelin Yaş İtibariyle Dağılımı
|
|
İdari Personelin Yaş İtibariyle Dağılımı |
|
|||
|
21-25 Yaş |
26-30 Yaş |
31-35 Yaş |
36-40 Yaş |
41-50 Yaş |
51- Üzeri |
Kişi Sayısı |
1 |
1 |
6 |
8 |
2 |
1 |
Yüzde |
5 |
5 |
32 |
42 |
11 |
5 |
5.3-İdari Hizmetler
Dumlupınar Üniversitesinden ayrılarak kurulan Üniversitemizin İdari Birimleri kuruldu. Yapı İşleri ve Teknik Daire Başkanlığımız bünyesinde ilk olarak çevre düzenleme ve ağaçlandırma işleri yapıldı. Çevre düzenlemesi kapsamında yetersiz olan otopark yeterli hale getirildi. Öğrencilerimizin ve personelimizin otobüs duraklarına rahat ulaşım sağlayabilmesi için yaya yürüyüş yolu yapıldı. Yetersiz olan çevre aydınlatmaları yeterli hale getirildi. Yine çevre düzenlemeleri kapsamında Geçici Atık Depolama Alanı yapıldı. Kurumsal kimlik çalışmaları kapsamında ışıklı isim tabelası ve yönlendirme levhaları yapıldı. Eğitim ve İdari binalarımız fiziki iyileştirme kapsamında bakım ve onarımları yapılarak daha düzenli ve kullanışlı hale getirildi. Engellilere yönelik çalışmalar yapılarak ‘’Engelli Erişilebilirlik Belgesi’’alındı. Personelimizin ve Öğrencilerimizin sportif ve sosyal faaliyetler yapabilmesi için basketbol sahası ve kamelyalar yapıldı. Üniversitemiz merkez kampüs yer seçim raporu hazırlanarak, Çevre ve Şehircilik Bakanlığından, Germiyan Kampüsünün merkez kampüs olması onayı alınarak, mastır plan çalışmalarına başlandı. Eski Hal Binası Kütahya Belediyesinden kiralanarak Ağız ve Diş Sağlığı Araştırma Merkezine dönüştürülerek hizmete açıldı.
5- Yönetim ve İç Kontrol Sistemi
Birimimizde personelin atama, terfi vb. işlemleri Personel Daire Başkanlığı tarafından yapılmaktadır. Maaş, Taşınır ve İhale İşlemleri 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu esasları doğrultusunda Başkanlığımız tarafından yapılmaktadır.
II- AMAÇ ve HEDEFLER
A. İdarenin Amaç ve Hedefleri
Kurumsal yapı, alt yapı ve fiziksel alanların geliştirilmesi,
B. Temel Politikalar ve Öncelikler
Daire Başkanlığımız her türlü yapı, tesis, onarım, bakım, etüd, proje, yaklaşık maliyet, ihale ve denetleme işlerinde hizmet vermektedir. Mevcut teknik personeller ile sorumlu olduğumuz alanlarda hızlı çözüm bulmak, eğitim, öğretim, araştırma ve uygulama için gerekli olan çağdaş tesisleri Kamu İhale Kanunu ve ilgili mevzuatlara göre yaptırmak ve denetlemekle yükümlüdür. Kaynakları doğru, zamanında, etkin kullanmak temel politikamızdır.
III- FAALİYETLERE İLİŞKİN BİLGİ VE DEĞERLENDİRMELER
A- Mali Bilgiler
1- Bütçe Uygulama Sonuçları
1.1-Bütçe Giderleri
|
2020 BÜTÇE BAŞLANGIÇ ÖDENEĞİ |
2020 GERÇEKLEŞME TOPLAMI |
GERÇEK. ORANI |
TL |
TL |
% |
|
BÜTÇE GİDERLERİ TOPLAMI |
8.257.569,00 |
5.013.762,08 |
|
01 - PERSONEL GİDERLERİ |
423.630,00 |
423.629,47 |
|
02 - SOSYAL GÜVENLİK KURUMLARINA DEVLET PRİMİ GİDERLERİ |
59.769,00 |
59.768,85 |
|
03 - MAL VE HİZMET ALIM GİDERLERİ |
130.200,00 |
118.423,43 |
|
05 - CARİ TRANSFERLER |
|
|
|
06 - SERMAYE GİDERLERİ |
7.644.000,00 |
4.411.940,33 |
|
1.2-Bütçe Gelirleri
|
2020 BÜTÇE TAHMİNİ |
2020 GERÇEKLEŞME TOPLAMI |
GERÇEK. ORANI |
TL |
TL |
% |
|
BÜTÇE GELİRLERİ TOPLAMI |
0 |
0 |
0 |
02 – VERGİ DIŞI GELİRLER |
0 |
0 |
0 |
03 – SERMAYE GELİRLERİ |
0 |
0 |
0 |
04 – ALINAN BAĞIŞ VE YARDIMLAR |
0 |
0 |
|
IV- KURUMSAL KABİLİYET ve KAPASİTENİN DEĞERLENDİRİLMESİ
A- Üstünlükler
- Heyecana sahip genç, başarıya inanan, dinamik, iletişimi güçlü, yenilikçi ve nitelikli bir kadroya sahip olmamız
- Yönetimin devlet kurumları ve bürokrasi ile etkin ve nitelikli bir iletişim içinde olması
- Yönetimin ulaşılabilir olması
- Yönetimin değişim ve gelişme inanması
- Kararların istişare ile verilmesi
- Üniversitenin planlı ve sağlam temellere dayanarak kurulması
- Sağlık alanında belli bir altyapı olmamız
- Kurumsal aidiyet ve ekip ruhunun sürekli gelişmesi