KÜTAHYA
SAĞLIK BİLİMLERİ ÜNİVERSİTESİ
2022 YILI
YAPI İŞLERİ VE TEKNİK DAİRE BAŞKANLIĞI
BİRİM FAALİYET RAPORU
İÇİNDEKİLER
ÜST YÖNETİCİ SUNUŞU……………………………………………………
I- GENEL BİLGİLER…………………………………………………………
- Misyon ve Vizyon……………………………………………………..
- Yetki, Görev ve Sorumluluklar………………………………………...
- İdareye İlişkin Bilgiler……………………………………………..…..
1- Fiziksel Yapı………………………………………….……………
2- Örgüt Yapısı……………………………………………….……….
3- Bilgi ve Teknolojik Kaynaklar …………………………………….
4- İnsan Kaynakları ………………………………………..………….
5- Yönetim ve İç Kontrol Sistemi …………………………………….
II- AMAÇ ve HEDEFLER …………………………………………………….
A- İdarenin Amaç ve Hedefleri ……………………..……………………
B- Temel Politikalar ve Öncelikler ……………………………………….
III- FAALİYETLERE İLİŞKİN BİLGİ VE DEĞERLENDİRMELER ………
A- Mali Bilgiler …………………………………………………………..
1- Bütçe Uygulama Sonuçları ………………………………………...
IV- KURUMSAL KABİLİYET ve KAPASİTENİN DEĞERLENDİRİLMESİ
A- Üstünlükler ………………………………………………………..
B- Zayıflıklar ………………...................................................................
V- ÖNERİ VE TEDBİRLER ………………………………………………..
SUNUŞ
Daire Başkanlığımızın amacı, hızla gelişmekte ve büyümekte olan Üniversitemizin giderek artan açık ve kapalı fiziki alan gereksinimlerini zamanında ve doğru çözümler üreterek karşılamak, mevcut alanların bakım ve onarımlarını zamanında doğru olarak yapmak, konfor koşullarını güncellemek, kaliteden ödün vermeden maliyetleri düşürmek ve teknolojisi yüksek çağdaş iç ve dış mekânlar oluşturarak Üniversitemizin hizmetine sunmaktır.
Emre MORALIOĞLU
Daire Başkanı
I- GENEL BİLGİLER
Üniversitemiz, 2018 yılında 18.05.2018 tarihli ve 7141 sayılı Kanun ile kurulmuş olup,
a) Kütahya Dumlupınar Üniversitesine bağlı iken bağlantısı değiştirilerek Rektörlüğe bağlanan Diş Hekimliği Fakültesi ile Tıp Fakültesinden, Kütahya Dumlupınar Üniversitesine bağlı Kütahya Sağlık Yüksekokulunun fakülteye dönüştürülmesi ve adı ile bağlantısının değiştirilmesi ile oluşturularak Rektörlüğe bağlanan Sağlık Bilimleri Fakültesinden, Rektörlüğe bağlı olarak yeni kurulan Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesinden,
b) Kütahya Dumlupınar Üniversitesine bağlı iken bağlantısı değiştirilerek Rektörlüğe bağlanan Gediz Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu ile Simav Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulundan, Rektörlüğe bağlı olarak yeni kurulan Meslek Yüksekokulu ile Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulundan, Tavşanlı Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulundan
c) Kütahya Dumlupınar Üniversitesine bağlı Sağlık Bilimleri Enstitüsünün adı ve bağlantısının değiştirilmesi ile oluşturularak Rektörlüğe bağlanan Lisansüstü Eğitim Enstitüsünden oluşmaktadır.
A. Misyon ve Vizyon
Misyon
Misyonumuz, Üniversitemizin ekonomik koşullarını göz önünde bulundurarak, Ülkemiz ve Şehrimizdeki gelişmeleri en verimli şekilde değerlendirip, Üniversitemizin üretkenliğini ve toplumsal hizmetlerini arttırarak sürdürmesini sağlayabilecek her türlü üst ve alt yapı işlerinde hizmet vermektir. Gelecekte sağlıklı nesillerin oluşturulmasına yönelik eğitim, öğretim, araştırma ve uygulamalarda sürekli iyileşme ve gelişmeyi sağlayacak çağdaş ve kaliteli fiziki mekânları, mevzuat hükümlerine uygun şekilde tesis etmek, planlı ve programlı bir şekilde işletmek ve bu mekanların bakım onarımını yapmaktır.
Vizyon
Vizyonumuz, Üniversitemizin ihtiyaçları ve misyonu doğrultusunda, tüm birimlerin ihtiyacı olan yapılaşmayı, altyapıyı, teknolojiyi, konforu, estetiği ve çevre düzenini sağlayarak, Üniversitemizi fiziki anlamda kültürel ve tarihi değerlere bağlı çağdaş, kaliteli model bir Üniversite haline getirmek, kaynaklarının etkin, verimli ve yerinde kullanılmasını sağlamaktır.
B. Yetki, Görev ve Sorumluluklar
Yapı İşleri ve Teknik Daire Başkanlığımızın görev alanları oldukça geniş bir yelpazeye dağılmıştır. Üniversitemiz için gerekli her türlü etüt, proje, yapı, alt yapı, çevre düzenlemesi, tesis, onarım, bakım, imalat, keşif, ihale ve denetleme işlerinde yoğun olarak hizmet veren Başkanlığımız Üniversitemiz adına teknik konularda ciddi sorumluluklar üstlenmektedir. Stratejik planımız doğrultusunda hedeflenen amaçları gerçekleştirebilmek için, takım çalışması bilincinde, paylaşımcı ve katılımcı bir yapı içerisinde görev yapmaktadır. Kaynakların etkin, verimli ve yerinde kullanılarak ihtiyaçların karşılanması için gerekli gayreti ve hassasiyeti göstermektedir. Mevcut personelimizle sorumlu olduğumuz alanlarda etkin hizmet anlayışı ile sorunlara olabildiğince çabuk çözüm bulmayı hedefliyoruz. Bu doğrultuda görev ve sorumluluklarımızı söyle sıralanabilir.
1-Daire Başkanlığımızın stratejik planlar doğrusunda yatırım programının hazırlanması,
2- Bu program dâhilinde Üniversitemiz bina ve tesislerinin projelendirme çalışmalarını koordine etmek, projeleri hazırlamak, hazırlatmak ve uygulamak.
3- Hazırlanan projelerin ödenek dağılımına uygun olarak her türlü detay, malzeme seçimi, imalat analizi, şartname, metraj, yaklaşık maliyet vb. ihale öncesi dosyaların hazırlanmak.
4- İhale sürecini gerçekleştirmek.
5- İhale edilen işlerin teknik kontrollüğünü yapmak, hakedişlerini düzenlemek ve biten işlerin kabul işlemlerini yürütmek. Sözleşmenin imzalanmasından kabul işlemlerinin yapılmasına kadar geçen süreci yönetmek,
6- Mevcut binalarımızın bakım, onarım ve tadilat ihtiyaçlarını tespit etmek ve gerekli röleve çalışmalarını yaparak tadilat projelerini hazırlayarak ihtiyaçların giderilmesini sağlamak.
7- Üniversitemiz çevre düzenleme çalışmalarını projelendirmek ve yerleşke yerleşim planına göre uygulamalarını yapmak.
8- Üniversitemiz kamulaştırma ve harita çalışmalarını yürütmek, Üniversitemize ait arsa ve bina bilgilerini arşivlemek,
9- Üniversitemiz telefon santralinin, telefon tesisatlarının, elektrik ve jeneratörün, onarım ve işletmesini yapmak.
10- Üniversitemiz elektrik ve jeneratör işlerinin bakım, onarım ve işletmesini yapmak.
11- Isı santrallerimiz ile ilgili işleri yürütmek.
12- Çevre düzenleme, ağaçlandırma, çim ekme işleri, yeşil alanların sulama ve bakım işlerini yürütmek.
13- Görevlerinin yürütülmesi sırasında ilgili kurum ve kuruluşlarla koordineli çalışmak, gerekli tapu, çap, imar planı, ruhsat vb. işlemleri yürütmek.
C. İdareye İlişkin Bilgiler
1- Fiziksel Yapı
1.1. Personel Hizmet Alanları
|
Sayısı (Adet) |
Alanı (m2) |
Kullanan Sayısı |
Çalışma Odası |
7 |
185 |
1
|
2- Örgüt Yapısı
Daire Başkanı |
|||
İdari ve Mali İşler Şube Müdürlüğü |
Plan, Proje ve Yapım İşleri Şube Müdürlüğü |
Bakım ve Onarım Şube Müdürlüğü |
Park ve Bahçeler Şube Müdürlüğü |
3- Bilgi ve Teknolojik Kaynaklar
3.1- Yazılımlar
YAZILIM ADI |
ADET |
KULLANIM AMACI |
Auto Cad |
1 |
Mimari Çizim yapmak |
Statik IDSv10 ve Mimari IDSv10 Modülü |
1 |
Statik ve Mimari Proje Hazırlama |
Yaklaşık Maliyet ve Hakkediş Modülü |
1 |
Yaklaşık Maliyet ve Hakediş Hazırlama |
Ned Cad |
1 |
Harita Çizimi yapmak |
3.2- Bilgisayarlar
Masa üstü bilgisayar Sayısı: 18 Adet
Taşınabilir bilgisayar Sayısı: 3 Adet
3.4- Diğer Bilgi ve Teknolojik Kaynaklar
Cinsi |
İdari Amaçlı (Adet) |
Eğitim Amaçlı (Adet) |
Araştırma Amaçlı (Adet) |
Projeksiyon |
1 |
|
|
Slayt makinesi |
|
|
|
Tepegöz |
|
|
|
Episkop |
|
|
|
Barkot Okuyucu |
|
|
|
Baskı makinesi |
|
|
|
Fotokopi makinesi |
3 |
|
|
Faks |
|
|
|
Yazıcı |
7 |
|
|
Fotoğraf makinesi |
|
|
|
Kameralar |
|
|
|
Televizyonlar |
|
|
|
Tarayıcılar |
3 |
|
|
Müzik Setleri |
|
|
|
Mikroskoplar |
|
|
|
DVD ler |
|
|
|
Lazerli Hizalama Cihazı |
1 |
|
|
4- İnsan Kaynakları
Unvan |
Kadrolu |
Sözleşmeli |
Geçici Görevli |
Toplam |
Daire Başkanı |
1 |
|
|
1 |
Şube Müdürü |
1 |
|
|
1 |
Mühendis |
2 |
2 |
|
4 |
Mimar |
1 |
1 |
|
2 |
Tekniker |
1 |
3 |
|
4 |
Teknisyen |
1 |
2 |
1 |
4 |
Destek Personeli |
|
5 |
|
5 |
Toplam |
7 |
13 |
1 |
21 |
4.8- İdari Personelin Eğitim Durumu
|
|
İdari Personelin Eğitim Durumu |
|
|
|
|
İlköğretim |
Lise |
Ön Lisans |
Lisans |
Y.L. ve Dokt. |
Kişi Sayısı |
0 |
5 |
7 |
8 |
1 |
Yüzde |
0 |
23,80 |
33,33 |
38,09 |
4,76 |
4.9- İdari Personelin Hizmet Süreleri
|
|
İdari Personelin Hizmet Süresi |
|
|
||
|
1 – 3 Yıl |
4 – 6 Yıl |
7 – 10 Yıl |
11 – 15 Yıl |
16 – 20 Yıl |
21 - Üzeri |
Kişi Sayısı |
13 |
0 |
2 |
3 |
1 |
2 |
Yüzde |
61,90 |
0 |
9,52 |
14,28 |
4,76 |
9,52 |
4.10- İdari Personelin Yaş İtibariyle Dağılımı
|
|
İdari Personelin Yaş İtibariyle Dağılımı |
|
|||
|
21-25 Yaş |
26-30 Yaş |
31-35 Yaş |
36-40 Yaş |
41-50 Yaş |
51- Üzeri |
Kişi Sayısı |
2 |
1 |
6 |
8 |
4 |
0 |
Yüzde |
9,52 |
4,76 |
28,57 |
38,09 |
19,04 |
0 |
5.1 - İdari Hizmetler
Üniversitemiz Dumlupınar Üniversitesinden ayrılarak kurulduğu 2018 yılından 2022 yılı Eylül ayına kadar mevcut Tıp Fakültesi binasını İdari Birimler ile ortaklaşa kullanmakta iken artan öğrenci ve personel sayısından dolayı Tıp Fakültesi binası fiziki olarak yetersiz kaldığından İdari Birimlerin taşınması amacı ile mevcut bina 07.10.2021 tarihinde 10 yıl süre ile Kütahya İl Özel İdaresinden kiralanmış, tadilat için gerekli plan, proje ve yaklaşık maliyet çalışmaları yapılarak 23.12.2021 tarihinde ihalesi yapılmış 04.01.2022 tarihinde 2.536.405,80 TL.+ KDV bedel ile sözleşme yapılarak işe başlanmıştır. 27.07.2022 tarihinde geçici kabulü yapılarak kullanıma hazır hale getirilmiştir. Rektörlük ve Rektörlüğe bağlı İdari Birimler yeni binada hizmet vermeye başlamıştır.
Üniversitemiz Dumlupınar Üniversitesinden ayrılarak kurulduğu 2018 yılında Dumlupınar Üniversitesi Simav MYO ile aynı kampüsü paylaşmakta iken artan öğrenci ve personel sayısından dolayı fiziki olarak yetersiz kaldığından, Mülkiyeti Hazineye ait olan Simav eski Fen Lisesi binası 17.06.2020 tarihinde Üniversitemize tahsis edilmiştir. Gerekli tadilat işleri için plan, proje ve yaklaşık maliyet çalışmaları yapılarak ödenek talep edilmiş ve 2022 yılı yatım ödeneği verilmiştir. 21.04.2022 tarihinde ihale yapılarak, 13.05.2022 tarihinde 2.190.000,00 TL. + KDV bedel ile sözleşme yapılarak işe başlanmıştır. 16.10.2022 tarihinde geçici kabulü yapılmış ve Simav SHMYO yeni binasına taşınmış ve eğitime başlamıştır.
Üniversitemiz Dumlupınar Üniversitesinden ayrılarak kurulduğu 2018 yılında mevcut Tıp Fakültesi binası ve Dumlupınar Üniversitesi Germiyan Kampüsü Üniversitemiz mülkiyetine verilmiştir.2022 yılına kadar, Üniversitemiz Sağlık Bilimleri Fakültesi, Diş Hekimliği Fakültesi ve Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Dumlupınar Üniversitesiyle aynı binaları kullanmıştır. 2022 yılı Haziran ayında Dumlupınar Üniversitesi ile yapılan karşılıklı taşınma protokolü ile Sağlık Bilimleri Fakültesi, Diş Hekimliği Fakültesi ve Sağlık Bilimleri Enstitüsü Germiyan Kampüsüne taşınmıştır. Germiyan Kampüsünde bulunan binaların fiziki durumu yetersiz olduğundan kapsamlı tadilat ihtiyacı oluşmuştur. Bu gerekçe ile plan, proje ve yaklaşık maliyet çalışmaları yapılmış ve ek ödenek talebinde bulunulmuştur. Ek ödeneğin gelmesi ile 06.09.2022 tarihinde ihalesi yapılmış ve 06.10.2022 tarihinde 6.691.618,00 TL. + KDV bedel ile sözleşme imzalanmış ve işe başlanmıştır. Yüklenici firma 07.04.2023 tarihinde işi geçici kabule hazır hale getirecek olup şuan ki fiziki gerçekleşme % 30 dur.
5.2 - Yönetim ve İç Kontrol Sistemi
Birimimizde personelin atama, terfi vb. işlemleri Personel Daire Başkanlığı tarafından yapılmaktadır. Maaş, Taşınır ve İhale İşlemleri 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu esasları doğrultusunda Başkanlığımız tarafından yapılmaktadır.
II- AMAÇ ve HEDEFLER
A. İdarenin Amaç ve Hedefleri
Kurumsal yapı, alt yapı ve fiziksel alanların geliştirilmesi,
B. Temel Politikalar ve Öncelikler
Daire Başkanlığımız her türlü yapı, tesis, onarım, bakım, etüd, proje, yaklaşık maliyet, ihale ve denetleme işlerinde hizmet vermektedir. Mevcut teknik personeller ile sorumlu olduğumuz alanlarda hızlı çözüm bulmak, eğitim, öğretim, araştırma ve uygulama için gerekli olan çağdaş tesisleri Kamu İhale Kanunu ve ilgili mevzuatlara göre yaptırmak ve denetlemekle yükümlüdür. Kaynakları doğru, zamanında, etkin kullanmak temel politikamızdır.
III- FAALİYETLERE İLİŞKİN BİLGİ VE DEĞERLENDİRMELER
A- Mali Bilgiler
1- Bütçe Uygulama Sonuçları
1.1-Bütçe Giderleri
|
2022 BÜTÇE BAŞLANGIÇ ÖDENEĞİ |
LİKİT ÖDENEK |
EK ÖDENEK |
TOPLAM ÖDENEK |
2022 GERÇEKLEŞME TOPLAMI |
GERÇEK. ORANI |
TL |
TL |
TL |
TL |
TL |
% |
|
01 - PERSONEL GİDERLERİ |
1.570.588,34 |
0,00 |
0,00 |
1.570.588,34 |
1.570.588,34 |
100 |
02 - SOSYAL GÜVENLİK KURUMLARINA DEVLET PRİMİ GİDERLERİ |
229.591,13 |
0,00 |
0,00 |
229.591,13 |
229.591,13 |
100 |
03 - MAL VE HİZMET ALIM GİDERLERİ |
462.000,00 |
0,00 |
0,00 |
462.000,00 |
407.970,95 |
88,31 |
05 - CARİ TRANSFERLER |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0 |
06 - SERMAYE GİDERLERİ |
|
|
|
|
|
|
Muhtelif İşler |
2.750.000,00 |
6.300.000,00 |
2.800.000,00 |
11.850.000,00 |
11.828.062,16 |
98,20 |
Etüt-Proje |
800.000,00 |
0,00 |
0,00 |
800.000.00 |
114.089,36 |
14,27 |
Alt Yapı |
2.500.000,00 |
0,00 |
0,00 |
2.500.000,00 |
60.806,84 |
2,44 |
Merkezi Derslik |
10.000.000,00 |
0,00 |
0,00 |
10.000.000,00 |
0,00 |
0 |
TOPLAM |
27.412.179,47 |
14.211.108,78 |
51,85 |
1.2-Bütçe Gelirleri
|
2022 BÜTÇE TAHMİNİ |
2022 GERÇEKLEŞME TOPLAMI |
GERÇEK. ORANI |
TL |
TL |
% |
|
BÜTÇE GELİRLERİ TOPLAMI |
0 |
0 |
0 |
02 – VERGİ DIŞI GELİRLER |
0 |
0 |
0 |
03 – SERMAYE GELİRLERİ |
0 |
0 |
0 |
04 – ALINAN BAĞIŞ VE YARDIMLAR |
0 |
0 |
0 |
IV- KURUMSAL KABİLİYET ve KAPASİTENİN DEĞERLENDİRİLMESİ
A- Üstünlükler
- Heyecana sahip genç, başarıya inanan, dinamik, iletişimi güçlü, yenilikçi ve nitelikli bir kadroya sahip olmamız
- Yönetimin devlet kurumları ve bürokrasi ile etkin ve nitelikli bir iletişim içinde olması
- Yönetimin ulaşılabilir olması
- Yönetimin değişim ve gelişme inanması
- Kararların istişare ile verilmesi
- Üniversitenin planlı ve sağlam temellere dayanarak kurulması
- Sağlık alanında belli bir altyapı olmamız
- Kurumsal aidiyet ve ekip ruhunun sürekli gelişmesi
- Sonuç odaklı çalışılması
B- Zayıflıklar
- Fiziki mekân ve altyapı yetersizliği
- Kalifiyeli personel sayısı yetersizliği
- Yeni üniversite olmamız
- Henüz marka olamayışımız
- Tek bir kampüs alanında toplanmayışımız
- Mali imkânların ve bütçenin yetersizliği
- Yönerge ve Yönetmeliklerin tam oluşmaması
V- ÖNERİ VE TEDBİRLER
- Belirlenen kampüs yapılanması tamamlanarak daha iyi eğitim öğretim faaliyetlerinin verilmesi sağlanmalıdır.
- Kadrolu ve nitelikli personel eksiğimiz öncelikli olarak giderilmelidir.
- Üniversitemizin fiziki imkânlarının geliştirilerek çalışma büroları, çalışılabilir ortamlar olarak düzenlenmelidir.
- Sürekli değişen mevzuatlara ilişkin İdari personeller belirli zaman aralıklarında hizmet içi eğitime tabi tutulmalıdır.
- Kurumumuzda iç kontrol sisteminin benimsenmesi için gerekli çalışmalar başlatılmalıdır.
- Kurumumuzda Kalite Yönetim Sistemleri güçlendirilmelidir.
- Üniversite bütçelerinde hazine yardımlarından karşılanacak ödenekler belirlenirken, üniversitelerin gerçek ihtiyaçları göz önünde bulundurulmamakta, bu durum ise eğitim öğretim, araştırma ve diğer hizmetlerin zamanında yerine getirilmesini güçleştirmektedir.
- Eğitim-öğretim, araştırma ve diğer hizmetlerin zamanında yerine getirilmesi ve istenilen düzeye ulaşmasının sağlanması için Üniversiteler için ön görülen hazine yardımı gerçek ihtiyaca göre belirlenmelidir.
- Üniversitemizin kendi kampüsü bulunmaması nedeniyle, Rektörlük, İdari Binalar, Tıp Fakültesi, Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi ve Kütahya SHMYO bir binada, Diş Hekimliği Fakültesi ve Sağlık Bilimleri Fakültesi Dumlupınar Üniversitesi binalarında sıkışmış vaziyette olup, biran önce Projesi tamamlanan Merkez (Germiyan) Kampüsün bina yapım aşamasına geçilmelidir.